Subject: FW: Riigitee nr 11389 km 1,721 olemasoleva ristumiskoha rekonstrueerimise ehitusprojektist
From: "Jana Prost" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Mon, 8 Jan 2024 13:34:06 +0200

Tere, Anne

Palun registreeri mulle tööülesandeks allolev kiri. Seotud menetlusega 
„Riigitee nr 11389 Viti metsavahi tee km 1,721 ristumiskoha ehitusprojekt“

https://delta.transpordiamet.ee/dhs/n/document/105a40e3-3a34-40b5-9be2-eea966cb34eb

Tervitades

Jana Prost
Peaspetsialist
Planeerimise osakond

Kooskõlastuste üksus
+372 57 924 753

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Artjom Larjušin <[email-masked]>
Sent: Thursday, December 21, 2023 5:23 PM
To: Jana Prost <[email-masked]>
Subject: Re: Riigitee nr 11389 km 1,721 olemasoleva ristumiskoha 
rekonstrueerimise ehitusprojektist

Tere,

Saadan korrigeeritud projekti uuesti kooskõlastamiseks.

Antud projekti raames projekteeritud Aruheina tee lõpeb Suurupi 
loodusekaitseala piiril ning edasi ligipääs on keelatud ja tõkestatud 
praegu. Antud nõue tuleb Keskkonnaameti kooskõlastusest (EHR menetus nr 
2311271/17470). Looduskaitseala piir on ka näha dwg joonisel.

Seoses sellega ametlik transiitvedu Aruheina teel pole võimalik ning 
ristumiskoha katendi tugevdamine ei ole otstarbekas. Arvestades teie 
märkuse, näeme ette projektis mahasõidu asfalteerimine 1-kihiga.

Palun projekti kooskõlastuse.

Parimat,

Artjom Larjušin

tel. 56634050

On Wed, Dec 13, 2023 at 2:13 PM Jana Prost <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Tere,

Konsulteerisin majasiseselt Aruheina tee ja riigitee 11389 Viti metsavahi 
tee km 1,721 olemasoleva ristumiskoha rekonstrueerimise ehitusprojektile 
esitatud nõuete osas.

Meie küsimus tekkis Aruheina tee kasutuse kohta. Teadaolevalt kasutab seda 
teed aegajalt Harku vald juurdepääsuks Suurupi veepuhastusjaamale, mille 
juures on purgimispunkt (kaart all).

Kui teed hakkavad ka tulevikus kasutama suured masinad, siis ei saa me 
nõustuda ühekordse asfaltkattega. Juhul kui tulevikus ei hakata kasutama 
Aruheina teed purgimispunkti juured pääsemiseks ning seda kasutavad vaid 5 
kinnistut, siis saame nõustuda ühekordse asfaltkattega.

Lugupidamisega

Jana Prost
Peaspetsialist
Planeerimise osakond

Kooskõlastuste üksus
+372 57 924 753

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Artjom Larjušin <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, December 13, 2023 1:59 PM
To: Jana Prost <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Riigitee nr 11389 km 1,721 olemasoleva ristumiskoha 
rekonstrueerimise ehitusprojektist

Tere,

Ootan teie vastuse ristumiskoha asfalteerimise kohta. Sellest me rääkisime 
telefonil esmaspäeval.

Parimat,

Artjom Larjušin

tel. 56634050

On Tue, Dec 5, 2023 at 2:50 PM Jana Prost <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Tere,

Tänan saadetud täpsustava kirja eest. Kahjuks ei saanud Teie telefonikõnele 
eile vastata, kuna olin koosolekul.

Transpordiametile on saadetud menetlusse kaks projekti:

1.	Harju maakonnas Harku vallas Vääna-Jõesuu külas Aruheina tee ja riigitee 
nr 11389 Viti metsavahi tee km 1,721 olemasoleva ristumiskoha 
rekonstrueerimise ehitusprojekt (Transpordimeti menetlus).
2.	Harku vallas, Vääna-Jõesuu külas, Lautri tee ja Aruheina tee teede 
ehitusprojekt (EHRi menetlus).

Mõlemad projektid on meieni jõudnud. Selgitame, et ristumiskoha 
rekonstrueerimise projekt on meie haldustoiming. Vastavalt 
menetluspraktikale sõlmime huvitatud isikuga (kinnistu omanik või tema 
volitatud esindaja) ristumiskoha ehitamise lepingu ristumiskoha põhiprojekti 
alusel enne mistahes rajatiste ehitusloa eelnõu kooskõlastamist.

Oleme väljastanud riigitee nr 11389 km 1,721 ristumiskoha rekonstrueerimise 
nõuded (EhS § 99 lg 3), millega tuleb projekti koostamisel arvestada.

1.	Oleme projekti seletuskirja ja joonised uuesti üle vaadanud. Arvestades 
riigitee liiklussagedust ja kiirusrežiimi saame anda nõusoleku joonisel 
näidatud rekonstrueeritava ristumiskoha pöörderaadiustele.

2.	Punkt 11 on veel täitmata. Asfaltkate projekteerida vähemasti riigitee 
aluse maa ulatuses (allolev joonis Tüüp III). Edasi võib kohalikul Aruheina 
tee jätkuda freesasfaltkattega.

Palun projekteerida asfaltkate ristumiskohale ja täiendatud projektlahendus 
saata meile uuesti kooskõlastamiseks ja ristumiskoha ehitamise lepingu 
ettevalmistamiseks.

Lugupidamisega

Jana Prost
Peaspetsialist
Planeerimise osakond

Kooskõlastuste üksus
+372 57 924 753

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Artjom Larjušin <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, December 4, 2023 2:13 PM
To: Jana Prost <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Riigitee nr 11389 km 1,721 olemasoleva ristumiskoha 
rekonstrueerimise ehitusprojektist

Tere,

Mina saatsin kooskõlastamiseks Transpordiametiga eraldi ristumiskoha 
projekti 07.11. e-posti aadressile [email-masked] 
<mailto:[email-masked]> .

Mul tundub, et teie kätte sattus EHRi esitatud Aruheina ja Lautri teede 
projektdokumentatsioon.

Kas oskate täpsustada, kas 07.11. saadetud ristumiskoha projekt on teieni 
jõudnud (töö nr. 2023-02_01)? Seal on seletuskirjas lahtikirjutatud mõned 
njuanssid projektlahenduse otsustamisest lisaks on pöördekorridorid ning 
nähtavuse kolmnurk näidatud.

Lugupidamisega,

Artjom Larjušin

tel. 56634050

On Mon, Dec 4, 2023 at 11:53 AM Jana Prost <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Tere,

Olete esitanud Transpordiametile kooskõlastamiseks Harju maakonnas Harku 
vallas Vääna-Jõesuu külas Aruheina tee ja riigitee nr 11389 Viti metsavahi 
tee km 1,721 olemasoleva ristumiskoha rekonstrueerimise ehitusprojekti.

Vastavalt EhS § 99 lõikele 3 oleme esitanud nõuded riigiteega ühendamiseks 
kirjaga 11.10.2023 nr 7.1-1/23/19520-2 (vt kirja manust).

1.	Kirja punktis 9 oleme seadnud nõude, et: „Ristumiskoha plaanilahenduse 
koostamisel lähtuda Transpordiameti tüüpjoonise II põhimõtetest. 
Pöörderaadiused määrata liikluskoosseisu kõige ebasoodsama sõiduki 
pöördekoridoride järgi“.

Saame nõustuda joonisel näidatud vasaku pöörderaadiusega R=10, kuid mitte 
parema pöörderaadiusega R=3. See ei vasta isegi tüüpjoonisel I tulenevatele 
nõuetele.

Palume korrigeerida projektlahendust ning määrata parem pöörderaadius 
vähemalt R=5. Põhjusel, et rekonstrueeritavat ristumiskohta hakkavad 
kasutama lisaks sõiduautodele ka prügiautod, päästeautod jms. Kujutada 
pöördekoridorid joonistel.

2.	Punkt 10 kohaselt tuleb ristumiskoht projekteerida võimalikult täisnurga 
all. Palume korrigeerida esitatud lahendust.
3.	Punktis 11 oleme esitanud nõude, et: „Projekteerida asfaltkate vähemalt 
tüüpjoonise katte pikkuse ulatuses riigitee katte servas“t. Esitatud 
lahenduses on asfaltkatte asendatud freesasfaltkattega. Oluline on märkida, 
et detailplaneeringuala ei ole veel realiseerima hakatud, mistõttu hakkavad 
ristumiskohta kasutama ka ehitustehnika (nt kraanad, seguautod, veokid jne). 
Riigitee katte säilumise eesmärgil tuleb näha ette vastavalt meie juhendile 
mahasõidu katend.
4.	Lisaks palume kanda joonistele punktis 15 toodud ristumiskoha 
nähtavuskolmnurgad.

Täiendatud projektlahendus saata meile uuesti kooskõlastamiseks ja 
ristumiskoha ehitamise lepingu ettevalmistamiseks.

Lugupidamisega

Jana Prost
Peaspetsialist
Planeerimise osakond

Kooskõlastuste üksus
+372 57 924 753

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee